“După 12 ani de social media, nu am nici o zi în care să mă plictisesc”
Cristiana a făcut cunoștință cu industria de comunicare de peste 12 ani, iar de 10 ani s-a specializat în Digital PR și Social Media, oferind consultanță strategică, coordonare și implementare pentru clienți variați, de la companii de tech sau divertisment, la branduri din domeniul medical, financiar sau cultural. Unele dintre campaniile în care a fost implicată, au fost recunoscute și premiate la nivel național (Romanian PR Awards și Webstock), dar și internațional (European Digital Communication Awards). A condus departamentul de social media al Rogalski Damaschin PR și de câțiva ani are propriul business de PR digital și comunicare integrată. De curând, s-a alăturat catedrei de profesori DallesGO, la cursul de Social Media.
DallesGO: Cum ai descoperit această meserie?
Cristiana Andrei: M-am angajat ca agent pe Twitter, pe vremea când Twitterul era cool în România. Apoi Twitterul a murit, dar eu am dezvoltat un departament de social media de acolo cu Facebook și cu Instagram și cu toate celelalte platforme care au venit din urmă. Am avut șansa să văd toți clienții agenției plecând de la niște branduri de offline, cum era atunci și transformandu-se în niște branduri online și apoi niște branduri de social media foarte mișto. Mi s-a părut absolut fascinant acest proces. Cumva se schimbă lumea sub ochii tăi și sub tastele tale. După ce am simțit că am crescut suficient și am ajuns într-un punct în care nu mai puteam ignora microbul antreprenoriatului, am plecat pe cont propriu și acum fac social media pentru clienți din mai multe domenii, pentru că, dacă e ceva ce social media nu e, nu e deloc plictisitoare. După 10, chiar 12 ani de meserie, poate și mai mulți – dar la un moment dat te oprești din numărat, încă îmi place super tare și mi se pare că nu am nici o zi în care să mă plictisesc, așa că probabil din asta o să ies la pensie.
DallesGO: Cum a fost cursul?
C. A.: A fost o premieră pentru mine, a fost foarte mișto. Mă așteptam să fie de la început o experiență de învățare dublă cumva. Adică odată ce dai niște informații mai departe, asta te obligă să și înveți, să te dezvolți, să vezi ce s-a mai schimbat prin domeniu. Lucrurile se schimbă foarte repede și e normal să înveți de la oamenii cu care vorbești. Ce mi-a adus în plus față de ce mă așteptam eu, a fost o interacțiune foarte mișto cu oamenii, o gașcă foarte cool, care mi-a pus niște întrebări curajoase și îndrăznețe, la care, de multe ori, nu am știut să răspund, ceea ce a fost grozav, pentru că a trebuit să stau să caut și să fac research. Mi-a plăcut că au venit din business-uri foarte diferite, din domenii diferite și cu probleme diferite.
In felul acesta, învață și unii de la alții. Tot ce a trebuit eu să fac a fost să le dau un cadru și să le zic că nu există întrebări greșite și de acolo lucrurile s-au întâmplat de la sine.
Mi-a plăcut că, deși am fost o parte online, o parte offline, cumva lucrurile s-au legat și oamenii au început își dea feedback între ei. Mi-a dat o super satisfacție să văd pe final de curs că oamenii chiar postează și chiar aplică ce le zic și nu rămân doar niște slide-uri acolo, undeva pe un ecran, ci se văd în viața reală.
DallesGO: Ce au învățat la curs?
C. A.: Au învățat cum să-și stabilească niște obiective corecte și cum să le coreleze cu rezultatele, cum să facă o strategie cap-coadă, cum să raporteze în social-media și cum să își urmărească rezultatele ca să își atingă ce obiective au. Au învățat să facă și ADs, măcar la nivel de bază. Au învățat noțiuni de bază despre cum să facă un visual și cum să facă un text bun de social-media și mai ales, au învățat ce să nu facă și sper că au rămas și cu o doză bună de inspirație care să îi țină câteva săptămâni de acum și să le dea boost-ul ăla necesar sau curajul necesar să posteze mai departe.
DallesGO:Un sfat pentru viitorii cursanți?
C. A.: Să nu amâne să facă social media. Se întâmplă acum, se întâmplă deja de ieri, deci să se apuce de curs și să alterneze offline cu online, pentru că este o energie diferită în online și offline și este mișto să aibă ambele experiențe. Si să aibă curaj: să aibă curaj să posteze, să vină la curs liberi și liniștiți că o să își găsească aici toate informațiile de care au nevoie.