0769 041 711 0769 041 712 info@dallesgo.ro
0769 041 711
0769 041 712
info@dallesgo.ro
Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

Alin Pop Pușcaș: ”În domeniul muzical reușesc cei care au mai mult drive, nu mai mult talent ”

Alin Pop Pușcaș: ”În domeniul muzical reușesc cei care au mai mult drive, nu mai mult talent ”

Absolvent al unei școli de artă, secțiunea pian clasic, colaborări cu artiști români cunoscuți și multă muncă și perseverență, acestea sunt principalele realizări care-l recomandă pe Alin Pop Pușcaș, profesorul cursului de Producție muzicală DallesGO Oradea. A înfruntat prejudecăți și, în cele din urmă, a cunoscut succesul alături de artiști cunoscuți din industria hip-hop.

DallesGO: Ce înseamnă să fii producător muzical?

Alin Pop Pușcaș: Pot să îți răspund prin a spune ce nu înseamnă să fii producător muzical. Nu înseamnă nici compozitor, nici inginer de sunet, nici aranjor. Practic, meseria de producător este una de coordonator de proiect, pentru că producătorul coordonează felul în care este produsă o piesă sau un album. Nu trebuie să compună neapărat, pentru că treaba lui e doar să coordoneze și să facă alegerile potrivite pentru proiectul respectiv. Un producător muzical este de fapt managerul de proiect, fiindcă în multe cazuri producătorul e implicat în partea de compoziție măcar parțial și în partea de mixaj-masterizare.

DallesGO: Cum ai ales meseria asta?

Alin Pop Pușcaș: Când m-am apucat de muzică, am plecat cu gândul să fiu artist. În 2005-2010 era destul de scump și cu producția și cu studioul și fiindcă eram un artist mediocru, am zis să mă apuc de partea asta de producție. Am început să capăt notorietate prin 2011-2012 când am început să lucrez cu niște băieți din America. E vorba despre Snoop Dogg și alți artiști din anturajul lui Eminem. Lucram prin intermediari și fiind în România nu pot să spun că am stat față în față cu ei. Din păcate, între intermediarii mei din SUA și cei ai lui Snopp Dogg au apărut niște probleme și nu s-a materializat proiectul cu el, dar așa am devenit cunoscut în România.

DallesGO: Care sunt cele mai cunoscute proiecte ale tale?

Alin Pop Pușcaș: Am colaborat cu Nane, Doc, Veșcan, El Nino, Kid de la Șatra Benz. În mare parte cu artiști din Hip-Hop. Cea mai cunoscută piesă pe care cred că o știe multă lume e „Multă baftă” a lui Veșcan, o piesa de la începuturile noastre și care s-a dus spre 20 milioane de vizualizări. O altă piesa cunoscută e „Umbra ta”, piesa lui El Nino cu Kaira

DallesGO: Vrei să ne povestești despre studioul tău?

Alin Pop Pușcaș: În Oradea e mai greu cu clientela, așa că mă focusez pe producția mea. Lucrez la un album acum, în stilul DJ Khaled. Se ocupă de toată producția albumului, adună artiștii și îi pune pe piese. Cam asta fac eu acum. Prima piesă a fost cu CaliRoda, care abia s-a alăturat celor de la „HaHaHa!” și cu Samurai, iar a doua piesă e tot cu cineva din underground, un băiat care cred ca o să explodeze curând, Jena îl cheamă. Sper să fie gata la finalul verii, dar din cauză că Oradea e cel mai îndepărtat oraș de București, colaborările de leagă cam greu. Ideea e că mă axez pe artiști cunoscuți, cu care deja am lucrat, dar probabil voi avea și 2-3 tineri din zonă pe care să-i promovez.

DallesGO: Ai mai predat până acum?

Alin Pop Pușcaș: Teoretic nu, dar practic toată lumea care vine pe la studioul meu primește un fel de training.

DallesGO: Cum se învață meseria asta?

Alin Pop Pușcaș: După celebrul trial and error. Nu există o rețetă. Sunt niște noțiuni de bază pe care trebuie să le cunoști. Eu practic din experiență am învățat, deși sunt și absolvent de o școală de arte, lucru care poate m-a ajutat. În paralel cu liceul, am studiat pian clasic. Trebuie să încerci și să vezi ce funcționează.

DallesGO: Care sunt cele mai interesante lucruri pe care o să le învețe cursanții?

Alin Pop Pușcaș: Cea mai interesantă experiență e să descoperi cu ce se lucrează, cum funcționează un studio. Poate din afară totul pare a piece of cake, dar ele presupun multă migală și atenție. Deci această meserie necesită multă răbdare. Pe mine mă ține în priză mai ales diversitatea mijloacelor prin care poți obține muzică, o activitate plăcută, motivantă, care îți dă satisfacție. Din punctul ăsta de vedere, cursanții ar putea învăța foarte multe lucruri de la mine pe partea de software, având în vedere că eu lucrez cu multe programe.

DallesGO: Ce calități crezi că ar trebui să aibă un bun producător de muzică?

Alin Pop Pușcaș: Să fie deschis la nou și să asculte și piese care nu-i plac, pentru că e vorba de o meserie. E o calitate să știi mereu ce apare în materie de hardware sau software cu care să lucrezi, foarte multă răbdare și atenție la detalii. Un defect ar fi dorința de a fi one-man-band, așadar dorința de a lucra cu alți oameni este o un atu, dar trebuie să știi ce vrei de la oameni, în general.

DallesGO: Cum ai primit colaborarea DallesGO?

Alin Pop Pușcaș: Pentru mine este o provocare, pentru că n-am mai făcut chestia asta. Sunt entuziasmat de asta, îmi place să fac lucruri noi. Pentru Oradea mi se pare senzațional că există aici oameni pasionați de așa ceva și nu e o chestie pentru toată lumea, mai ales că sunt multe prejudecăți în domeniul ăsta, mai ales din partea familiei sau a părinților. Percepția oamenilor e că nu se fac bani, e multă neseriozitate ceea ce și e, de multe ori, dar, pe de altă parte, domeniul îți oferă program propriu, iar satisfacțiile pot fi foarte mari. Chiar și în România, când cineva dă un tun cu o piesă, proiectul respectiv poate genera foarte mulți bani, pe când în alte domenii nu prea se întâmplă asta. Ideea este că din hobby-uri nu prea se nasc rezultate spectaculoase, decât din implicare totală. Ăsta e motivul pentru care cei care fac muzică ca hobby nu prea reușesc, și o fac cei care au mai puțin talent, dar au mai mult drive și investesc. Nu e un domeniu tocmai ușor și în niciun caz obișnuit, dar ăsta e un plus din punctul meu de vedere.