0769 041 711 0769 041 712 info@dallesgo.ro
0769 041 711
0769 041 712
info@dallesgo.ro
Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

Corina Bârlădeanu, fondatoarea 2active: „Domeniul care mă definește pe mine este un amestec de travaliu intelectual cu acțiune și creativitate”

Corina Bârlădeanu, fondatoarea 2active: „Domeniul care mă definește pe mine este un amestec de travaliu intelectual cu acțiune și creativitate”

Absolventă a Facultății de Limbi și Literaturi Străine, cu un master în Publicitate și PR și un EMBA cu Asebuss și Kennesaw University of Atlanta, Corina Bârlădeanu este posesoarea unei cariere de succes în PR și marketing. Fost director de comunicare la Coty/Lancaster România, Corina este, din anul 2000, fondatoarea 2active una dintre cele mai longevive și mai prospere agenții din peisajul românesc de comunicare. Succesul acestei agenții se datorează numeroaselor colaborări pe care le-a avut cu o serie variată de clienți precum:  Oracle, Phiips Lighting, Emerson, Tchibo, Estee Lauder, Marks&Spencer, Western Union, Stripe, Saint Gobain, Tezyo, Sezamo, Beciul Domnesc si Coty. Campaniile agenției au fost nominalizate la SABRE Awards, Romanian PR awards și IPRA Awards. 2active este proiectul sau de suflet si isi doreste ca acest proiect profesional să fie un „atelier de devenire” in care membrii echipei sa imbratiseze cariera de communicator ca o misiune personala de transformare si nu ca un loc de munca. Și pentru că este un om cu o carieră impresionantă, ne-am dorit să aflăm mai multe despre ea și povestea ei.

 

DallesGO: Cine este Corina Bârlădeanu?

Corina Bârlădeanu: Un comunicator prin vocație în perpetuă transformare, așa cum suntem, cred, toți, care lucrează zilnic să aibă o contribuție pentru lumea pe care vrem să o construim pentru noi și pentru generația următoare. Când devii mamă, într-adevăr, lucrurile acestea devin mult mai presante și nu mai ai răbdare. În rest, sunt o persoană care încearcă să fie în cea mai bună formă atât cognitivă, cât și psihică. Sunt cineva care investește în timp.

DallesGO: Povestește-ne despre firma ta!

Corina Bârlădeanu: Am fondat 2active în anul 2000. Aniversăm acum 22 de ani și aproape nu îmi vine să cred că a trecut doua decenii de când am deschis acest drum . Firma noastră se ocupă de comunicarea pentru mari corporații de fintech, fashion, beauty, food & drinks, constructii si real estate, medical. De asemenea, lucrăm ocazional și cu companii românești. Ne ocupăm de strategii de comunicare astfel încât să reușim să comunicăm publicului corporațiilor sau brandurilor pe care le reprezentăm într-un fel cât mai relevant mesajele de brand.

DallesGO: De cât timp lucrezi în acest domeniu?

Corina Bârlădeanu: Lucrez de foarte devreme în viața mea, din 1997. Se fac iata, 25 de ani de cand lucrez. Am inceput scoala la 5 ani, am terminat facultatea practic inainte sa implinesc 21 de ani si am inceput sa lucrez inca din facultate.

DallesGO: Cum ai început să lucrezi în acest domeniu?

Corina Bârlădeanu: Îmi place sa cred ca a fost pur si simplu destin. In 1997 erau foarte puțini profesioniști în domeniu relatiilor publice. Erau purtători de cuvânt ai Guvernului, câțiva consilieri pe probleme de imagine, dar conceptul era foarte nou. Eu am urmat cursurile Facultății de Literatură și Limbi Străine din București, secția de traducător- translator și din acest motiv am participat în al doilea an de facultate la numeroase târguri și expoziții, unde mergeam în calitate de traducător. Acolo m-am întâlnit cu firme din domenii diverse (software, automibile, produse de larg consum).

 

A fost o experiență excelenta și recomand tuturor să facă stagii, să colaboreze punctual cu diverse instituții, organizatii, companii, cu care ne întâlnim pentru că am avut ocazia să îmi dau seama ce cariera mi-ar place sa urmez. La acel moment noțiunile de marketing, advertising erau incipiente, dar cu atât mai mult, PR-ul era considerat ceva deosebit și foarte la început. Eu am fost descoperită, de fapt, în calitatea mea de traducător. Dincolo de faptul că mențineam dialoguri între partea română și partea străină, am încercat întotdeauna să adaug un plus de înțelegere actului de traducere, un plus de înțelegere între cele două părți. Directorul de marketing regional, Mariola Urbanowska, care ulterior imi va deveni sef, mi-a zis: „Tu ai fi un om excelent de PR. Ti-ar placea sa lucrezi la Coty ca om de PR. Ți-ai dori asta?”. În secunda aceea am înțeles că asta mi-aș dori să fac, nu traducere. Domeniul care m-ar fi definit pe mine era un amestec de travaliu intelectual cu acțiune și creativitate. Aceasta este formula care ma defineste si atunci si in prezent. Am primit, poate, foarte devreme și fără prea mult merit această funcție datorita bunăvoinței și dorintei de a face lucrurile cat mai bine pe care le-am arătat la acel moment. Atâta pasiune am pus în acest prim job încât am și reușit să realizez campanii foarte vizibile. Următorul pas era să formez un departament. Din păcate, sunt foarte puține companii care își măresc departamentele de comunicare. Mai degrabă le micșorează. Singura metodă prin care am putut să fac mai multe lucruri și cu mai mulți oameni a fost să îmi fac firma mea. Deși nu am mai lucrat ca angajat în Coty, am devenit firma lor de relații publice și mă bucur foarte mult să spun că și acum suntem agenția lor. Deci, ne sunt clienți de peste 20 de ani și asta este o confirmare a faptului că locul meu acolo a fost bine valorificat și într-adevăr, mi-a oferit o sansa pe care am pus-o in valoare.

DallesGO: Cum a fost trecerea de la angajat la antreprenor?

Corina Bârlădeanu: Eu m-am considerat întotdeauna o persoană creativă ca urmare, într-adevăr, acest rol administrativ, ideea de contabilitate, de acte mi se părea absolut inacceptabilă, motiv pentru care am amânat această decizie destul de mult timp. Jumatate de an m-am tot gândit și răzgândit. Cu ajutorul familiei și al prietenilor am reușit să îmi înving fobia pe care o aveam față de problemele administrative și sincer, cred că a-ți administra viața este un lucru esential. Este cel care îți va asigura independența și așa că este o recomandare pe care o fac tuturor.

DallesGO: Există vreun moment în cariera ta pe care l-ai schimba?

Corina Bârlădeanu: Nu aș schimba niciun moment, dar aș schimba anumite atitudini pe care le-am avut din simplul motiv că, până te conturezi ca lider, evident că urmezi și tu un traseu de creștere și atunci când îți asumi un rol prea devreme, într-adevăr, sarcina poate să fie covarsitoare. Deci, mi-aș fi dorit să fac anumite lucruri mai bine, dar nu este nimic de regretat. Mi-aș fi dorit, de pilda, să am un management mai bun al asteptarilor fata de echipa. Dar cred că toate acestea au fost rezultatul unei activități stresante și unei creșteri pe repede inainte la o vârstă tânără când se întâmplă extrem de multe lucruri și în viața profesională, și în viața personală.

DallesGO: Ești o femeie foarte puternică, conduci o firmă, dar în același timp ești și mamă a doi copii,  așa că vreau să te întreb cum reușești să te împarți între viața personal și cea profesională ?

Corina Bârlădeanu: Este o capcană să fii văzută o femeie puternică pentru că lumea tinde să pună pe umerii tăi diverse lucruri și tu te simti obligata să îți asumi tot felul de sarcini. Sunt într-o perioadă a vieții mele în care încerc să dedic mai mult timp lucrurilor esențiale. O data cu aparitia copiilor, am învățat că trebuie să existe acest echilibru si că resursele tale de energie încep să se diminueze daca nu sunt folosite judicios. In egală măsură, cred că devii înțelept în a administra aceste resurse și ai mult mai multă disponibilitate emoțională pentru toți pentru că dragostea pe care o simți pentru copii începe să se reverse cumva și asupra altor aspecte ale vieții tale, chiar și profesionale. Deci, această căldură pe care noi o dorim în interacțiunile umane, am avut-o întotdeauna, dar de când am devenit mamă, sunt și mai deschisă spre comunicarea de la suflet la suflet. In ceea ce priveste 2active, mi-am dorit o firmă cu standarde înalte, internaționale pentru că în momentul în care am început standardele românești efectiv nu existau.

 

Deci, am modelat-o după niște principii de performanță și un fel de a face lucrurile care nu au fost doar antreprenoriale. Cred că omul este un creator al vieții sale și am încercat să creez un spațiu atât fizic, precum și de gândire si manifestare, în care oamenii vin să dea măsura talentului și pasiunii lor pentru comunicare. Mai mult, sunt sigură că am creat un spațiu în care se întâlnesc oameni de calitate, oameni care devin buni prieteni, care știu să facă echipă. Recomand tinerilor ca în momentul în care îsi aleg o meserie, să caute până simt că talentul lor este identificat si bine folosit. Îmi place să aleg oameni care simt că au acest har, de a comunica. Sa vii la job este, de fapt, munca de a deveni tu un om complex, maturizat in sensul cel mai bun al cuvantului, cu o vasta intelegere. Acest upgrade si disciplina de rigoate iti vor permite sa devii un bun comunicator. Nu îmi mai doresc azi ca firma mea să fie o corporație internațională, ci îmi doresc să fie un loc în care aceste valori de progres și de integritate să îi impregneze in cei care vin în atelierul nostru de devenire.

DallesGO: Cât de important este rolul unei firme de PR?

Corina Bârlădeanu: Sunt mai multe alegeri de făcut. Cam orice produs sau serviciu ai, trebuie să comunici unui public. Fie că este cineva care îți alege produsul de pe raft sau este o instituție care apelează la serviciile tale, ele trebuie comunicate. Așadar, funcția de comunicare este esențială. Este ca și cum ai fi un doctor la care nu vine nimeni pentru că nimeni nu știe care este adresa ta și că exiști. În ce măsură vei alege să lucrezi cu o firmă sau să îți faci propriul departament, depinde de resursele de care consideri ca ai nevoie. Un departament propriu poate să înțeleagă mai bine activitatea din toate sectoarele firmei, fie că vorbim de divizia de vânzări, de logistică sau juridica și așa mai departe. Ei ar putea să cunoască mai bine aceste domenii și să acționeze mai repede. Pe de altă parte, așa cum spuneam, este imposibil să ai o echipa de comunicare care sa le faca pe toate. Soluția optima din punctul meu de vedere este să apelezi la o firmă de PR pentru a profita de expertiza si expunerea sa in toate domeniile de interes pentru client si pentru o implementare mai rapida a proiectului.

DallesGO: Este un lucru pe care crezi că ar trebui să îl știe cursanții DallesGO, fiind la început în acest domeniu?

Corina Bârlădeanu: Le-aș spune că, în primul rând, este un proces de autocunoaștere. A fi un bun comunicator presupune să te știi și să te comunici pe tine foarte bine. Eu am mai fost în situația de a preda, dar sunt încântată ca in acest moment pot să predau dintr-o perspectiva mai complexa si actuala. Sper ca acest curs să ajute la transformarea oamenilor care vor veni la cursul meu de PR în sensul pe care și-l doresc, atât în ceea ce privește comunicarea personală, cât și a subiectelor care îi interesează.

DallesGO: Ce provocări ai întâlnit în cariera ta?

Corina Bârlădeanu: Provocările te fac să vezi mai clar valorile pe care le reprezinți. Din punctul meu de vedere, pentru a reuși să fii prolific pe piață trebuie să ai constant rezultate bune, să te concentrezi pe calitatea serviciului pe care îl prestezi și să mereu atent în relația cu clientul. De asemenea, mi se pare esențial să ieși din zona de confort și să înveți lucruri noi. De exemplu, să aduci în agenție clienți din alte zone de expertiza poate genera o creștere importantă. Provocările au ținut fie de lipsa de claritate a bierfului, fie de lipsa de buget sau resurse umane.

DallesGO: Ai avut multe proiecte de-a lungul carierei tale și vreau să te întreb dacă există vreunul special, de care ești mândră?

Corina Bârlădeanu: În 2006, era un context interesant în care România urma să adere la Uniunea Europeană și lucram pentru un brand de bere, Ursus. Este un brand cu care noi am lucrat din 2003 până în 2010. Trebuia să construim o campanie de creștere a reputației companiei. Am văzut oportunitatea de a arata mai mult atasament fata de brandurile naționale. Am pornit de la o carte pe care am citit-o într-o vacanță. Se numește „The tipping point”, a lui Malcolm Gladwell, pe care o recomand tuturor studenților de la comunicare și publicitate. Spunea în ce măsură o idee devine virală și cum poate să aibă un impact foarte mare. Eram foarte dezamăgită, cum probabil suntem mulți, de calitatea presei care miza spre știri senzaționale, cu impact emoțional, în care prevala negativul. Am pornit de la afirmatia ca mass media conturează o realitate ș pe care oamenii chiar o cred, desi este subiectiva. Am vrut să verificam in ce masura presa filtreaza realitatea si ofera cititorului ochelari cu lentile mai negre decat e necesar. Așa că am folosit Agenția de Monitorizare a Presei, care îi aparținea lui Mircea Toma, și am monitorizat timp de un an toate ziarele naționale și din provincie.

 

A fost o muncă foarte mare. Selectând, am ajuns la concluzia că doar 1% din acele articole descriau realități pozitive. Într-adevăr, realitatea oferă mai multe prilejuri de bucurii decât ne este dat să vedem în presă. Cumva noi trebuie să ne protejăm de aceste mesaje negative și să dăm credit realității și întâmplărilor pozitive.. A fost un proiect pe care l-am făcut pe parcursul a doi ani. După ce am avut aceste concluzii, am selectat un juriu care s-a uitat la aceste articole și i-au premiat pe cei care au scris despre România într-un sens pozitiv. Juriul era format din Emil Hurezeanu, Ion Cristoiu, Ioana Avadanei, Mircea Vasilescu și Mircea Toma. Aceasta selectie cuprindea jurnaliști care veneau cu știrile de pe teren care se luptau pentru povestile lor. De ce? Pentru că ne doream să premiem acei jurnaliști care scriu pozitiv. A avut un impact foarte bun campania, care s-a văzut și în faptul că ulterior, de exemplu, a apărut pe Realitatea o emisiune care se numea „10 pentru Romania” sau pe Tvr a apărut „Mari români”. S-au acordat premii celor care aveau realizări deosebite. Într-adevăr, am avut un tipping point, în sensul că i-am inspirat pe cei care erau în poziția de influenta astfel incat acest gen de subiecte să apară în presă mai des. Acesta a fost și un proiect care a câștigat premii internaționale de PR și pe care l-am scris într-o săptămână în care eram bolnavă și trebuia să stau în casă. Pur și simplu, am zis că o să mă iau după cartea lui Malcolm Gladwell, o să modelez această campanie exact așa și o să o fac din toată inima, așa cum de altfel se fac lucrurile care ies cel mai bine.