0769 041 711 0769 041 712 info@dallesgo.ro
0769 041 711
0769 041 712
info@dallesgo.ro
Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

Povestea spațiului care găzduiește The Label „Nu este doar un showroom sau un atelier, este un întreg proces de cunoaștere reciprocă.”

Povestea spațiului care găzduiește The Label „Nu este doar un showroom sau un atelier, este un întreg proces de cunoaștere reciprocă.”

The Label, noul spațiu pentru tipare și croitorie DallesGO Brașov, este mai mult decât o afacere sau o locație, este un concept de croitorie ușor diferit, care își propune să ofere clienților nu doar produse, ci o întreagă experiență. Bazele afacerii au fost puse de către doi tineri antreprenori, Dan și Isabela, din dorința de a realiza piese vestimentare cu un design mai special, diferite de ceea ce se găsește la momentul actual pe piața de profil românească.  Am vorbit cu Dan Babonea, cofondator The Label, pentru a afla mai multe despre noua locație DallesGO și despre începuturile acesteia. „Faptul că nu reușeam să găsim haine care să ne atragă ne-a determinat să începem să modificăm și să ne realizăm propriile ținute. Ulterior, pasiunea a crescut și am decis să punem bazele unui brand cu un concept unic pe piața locală. Am plecat de la dorința de a învăța mai multe despre ce presupune realizarea unor piese vestimentare unicate”.

În prezent, cei doi se ocupă de tot ceea ce ține de partea de management, concept, achiziții, iar colegul lor Răzvan, cu o vastă experiență în tot ceea ce înseamnă croitoria de înaltă calitate, este omul de bază al departamentului de producție. „Fiecare are propriile sale atribuții, dar sunt multe momente în care trebuie să știi să faci orice”.

În cadrul locației se realizează produse unicat, acest fapt generând  conturarea unui concept rar întâlnit pe piața locală și anume acela de „bespoke”. The Label este o afacere în care se realizează tipuri de produse din categoria de haine clasice: pantaloni, veste, sacouri, paltoane, jachete. Acestea se pot face individual sau sub formă de set, iar costumele complete sunt dedicate atât bărbaților, cât și femeilor.

Dan ne-a povestit mai multe despre conceptul de bespoke care în traducere liberă este utilizat pentru a desemna un obiect făcut pentru cineva anume.” În ceea ce privește piesele vestimentare, acestea se grupează în trei categorii. Prima categorie este cea de ready to wear și este specifică mass-marketului.  Cea de-a doua include produsele made to measure  (care se confundă de cele mai multe ori cu bespoke) iar acestea sunt cele care prezintă elemente ce se pot customiza, dar la bază se află modele și tesăturile standard. Cea de-a treia categorie numită bespoke este caracterizată de o totală libertate. În cadrul acesteia se lucrează după măsurile corporale , defectele sunt mascate, alegerea tuturor materialelor și accesoriilor este liberă (modele, căptușeală, nasturi, ațe etc.) Nimic nu este predefinit, totul este 100% custom made”. 

The Label nu este doar un loc destinat croirii și realizării produselor vestimentare, este o întreagă poveste, care pornește de la alegerea numelui, locației și designului. Fondatorii și-au dorit ca toate acestea să fie strâns legate, să se completeze și să fuzioneze.

În ceea ce privește numele locației, alegerea unui termen care să facă referire directă la importanța primei impresii nu este deloc întâmplătoare.  „Atunci când intrăm pentru prima dată în contact cu o persoană primul lucru pe care îl observăm, fie că vrem sau nu, este look-ul. Impactul vizual este foarte important, iar prima etichetă este pusă strict pe baza a ceea ce vedem. Pentru fiecare persoană cartea sa de vizită este modul cum arată. De asemenea, labelul (eticheta) fiecăruia este dată de ceea ce poartă, de atitudine, de cum se mișcă. Hainele au rolul de a ne influența, în manieră inconștientă, starea; iar atitudinea noastră este diferită, în funcție de ceea ce purtăm. The Label este, de fapt, singulară; este eticheta fiecăruia dintre noi”.

Găsirea locației a venit, de asemenea, natural. Pe data de 1 iunie 2022, brandul a împlinit un an de când își desfășoară activitatea în locația curentă. „Căutările au fost accelerate de necesitatea găsirii unui loc suficient de spațios și primitor în care să ne putem desfășura activitatea. În momentul în care am găsit acest spațiu ne-am decis că îl dorim și am început procesul de renovare pentru a-l putea transforma într-un loc potrivit pentru amenajarea showroomului, dar și pentru atelierul de producție. Așadar, spațiul a suferit numeroase transformări până la înfățișarea actuală care este ideală atât pentru clienți, cât și pentru toți membrii echipei”.

Procesul de reamenajare a presupus găsirea unui pattern în care să se regăsească și trăsăturile principale care caracterizează produsele pe care brandul le realizează: calitate, eleganță, imaginație.  Am aflat de la Dan care au fost alegerile lor în ceea ce privește designul interior al locului, astfel încât spațiul să prindă viață, să devină o prelungire a brandului. „Ne place foarte mult stilul industial combinat cu lemn. Pot spune că, în aparență, locul este foarte simplu, dar are un impact puternic. Ne-am dorit foarte mult să creăm un spațiu primitor, minimalist, care să inspire liniște. Predominant este lemnul și nuanțele de alb, gri, negru. Totul este foarte simplu deoarece am vrut ca accentul să pice pe ceea ce putem să oferim în materie de produse”.

Amplasat într-o fostă uzină din Brașov, locul care găzduiește The Label este marcat de un aer nostalgic, dar totodată modern. Asemenea produselor care ies din atelier, putem spune și despre locație că este un mix între nou și vechi. „Privit din exterior, locul poate să fie ușor intimidant, nu este deloc primitor și poate genera chiar scepticism. De fapt, toată această fațadă este una benefică. Oamenii au înțeles că în spatele acestei carcase ce află un loc ospitalier, intim”.

Faptul că în locației se lucrează strict pe bază de programare accentuează și mai puternic sentimentul de apartenență și intimitate, pe care clienții îl caută într-un număr din ce în ce mai mare. Nu există concepte precum cel de deranj sau de haos, totul trimite la confort, ospitalitate și echilibru. „Întotdeauna ne asigurăm că acesta este un loc în care clientul se simte relaxat și are toate elementele necesare pentru a lua deciziile potrivite. Încercăm să povestim cât mai mult, să aflăm ce așteptări are și care sunt lucrurile pe care și le dorește. Ne consultăm, îi propunem schițe, culori și texuri pe baza preferințelor personale și încercăm să eliminăm ceea ce nu este în conformitate cu principiile lui”.

În cadrul locației, probele se desfășoară într-o zonă open space de showroom , unde clientul vine de cele mai multe ori singur sau însoțit de una-două persoane. Contactul direct pe care echipa îl are cu acesta este foarte important în încercarea lor de a-i afla personalitatea și de a-l cunoaște mai bine. În altă ordine de idei, spațiul care este dedicat zonei de atelier este mai aglomerat și este dotat cu tot echipamentul necesar realizării unor obiecte vestimentare unice. Pornind de la mașinării clasice de cusut, finisat, calcat și până la mașini de brodat care permit personalizarea fiecarui produs. „Spațiul de lucru este dotat cu toată aparatura necesară realizării unor produse cap-coadă: pentru tipare, croit, cusut, finisat. De asemenea, avem posibilitatea personalizării fiecărui produs, în funcție de cerințele clientului”.

Revenind la conceptul de bespoke, acesta nu face referire la produsele vestimentare în sine sau la locație în mod exclusiv, ci la o experiență completă.  „Întreg procesul poate să dureze 4-5 săptămâni, iar la finalul lui ajungem să descoperim omul cu care lucrăm. Spațiul The Label nu este doar un showroom sau un atelier, este un întreg proces de cunoaștere reciprocă. Vrem să oferim clienților un pachet complet, care să pornească de la conturarea unei imagini de sine pozitive și însușirea unor cunoștințe noi legate de stil. Promovăm stilul, nu ideea de fashion. Întreaga experiență este una profundă și clientul ajunge, de multe ori, să se autodescopere”.

În concluzie, The Label este locul unde oamenii se întorc mereu datorită experienței pe care au trăit-o aici. „Este un loc care și-a creat clienți fideli nu doar datorită realizării unor produse fără cusur, ci mai ales prin prisma experienței și abordării juvenile, fresh, în ceea ce privește oferirea unor obiecte și servicii de înaltă calitate”.